Frequently Asked Questions

Nieuwe gebruikers

Q: Ik mis een stuk functionaliteit. Kan ik Ambrosia pro nu niet gebruiken?

A: Ambrosia Pro is nog een jong product en in heel actieve ontwikkeling. Dat wil zeggen dat jij als diëtist veel inspraak hebt in de richting die Ambrosia Pro zal aannemen. We hechten enorm veel belang aan jouw feedback en input. Mis je bepaalde functionaliteiten, of merk je ergens ruimte voor verbetering? Laat het ons zeker weten! Enkel op die manier kunnen wij inspelen op de huidige knelpunten in een digitale tool voor diëtisten.

Q: Waar vind ik alle mogelijkheden van de software?

A: Een overzicht van de functionaliteit vindt u op ons Youtube kanaal hier. We richten ons voornamelijk op functionaliteit die diëtisten dagelijks gebruiken (afspraken, patiënten, consultaties, ..). Ambrosia Pro is nog in heel actieve ontwikkeling en is een jong product. Dat wil zeggen dat jullie als diëtisten heel veel inspraak hebben in de richting die Ambrosia Pro zal aan nemen. Zonder in een verkoopspraatje over te gaan, willen we heel graag de best mogelijke digitale companion zijn voor diëtisten. Jouw mening is hierbij heel belangrijk. Laat het dus zeker weten wanneer je bepaalde functionaliteit mist of ruimte voor verbetering ziet.

Q: Wat zijn de verschillen tussen het abonnement deeltijds diëtist, voltijds diëtist of lector/student?

A: Het enige verschil is de kostprijs! Er zijn geen verschillen in functionaliteit. De enige reden waarom de verschillende formules bestaan is om de prijs laag te houden voor deeltijds/startende diëtisten die mogelijk minder omzet draaien.

Q: Zijn er installatie-kosten vereist?

A: Neen. 90% van de functionaliteit van Ambrosia Pro draait puur in de web browser. Je moet dus gewoon op de login knop klikken en een nieuwe account aanmaken om aan alle functionaliteit te geraken. De overige 10% wordt aangeboden door onze companion app en dient om eHealth en e-ID te ondersteunen.

Q: Wat als ik het abonnement wil opzeggen?

A: Je kan je abonnement opzeggen door naar je account instellingen te gaan en daar op "Subscriptie opzeggen" te klikken en een optionele reden te geven. Je ontvangt dan geen nieuwe facturen meer. Er is verder ook geen opzegperiode. Als je data uit Ambrosia Pro naar een ander platform wilt overzetten, neem dan even contact op en dan zorgen we hiervoor.

Q: Kan ik mijn informatie uit andere software systemen overzetten naar Ambrosia Pro?

A: Normaal gezien wel. Als uw huidige software systeem ondersteuning aanbiedt om de data te exporteren, dan vinden we zeker een manier om de data in Ambrosia Pro te krijgen. Gegevens migreren van het ene naar een ander software systeem vereist altijd wel wat manueel werk om alles goed te krijgen. Stuur dus zeker een mail als je van een ander software pakket komt en gegevens zou willen overzetten.

Q: Ik vind 30 dagen niet genoeg tijd om het product te testen

A: Geen probleem. We breiden de trial periode graag uit zodat u alle ruimte hebt om op uw tempo te bekijken of Ambrosia Pro iets voor u is. Als u in deze situatie zit, stuur ons dan even een mailtje op info@ambrosiapro.be en dan komen we snel bij u terug.

Agenda

Q: Ik sta in meerdere praktijken. Kan ik dit in de online agenda tonen?

A: Ja. Ga naar agenda instellingen en maak daar een nieuwe praktijklocatie aan. Vervolgens kan je je beschikbaarheden aanpassen om aan te geven dat je dan in een specifieke praktijk staat. Zowel jij als je patiënten kunnen daardoor perfect zien voor welke praktijklocatie ze een afspraak aanmaken.

Q: De agenda toont slechts een deel van de dag, b.v. van 7u tot 19u. Hoe komt dit?

A: De agenda toont enkel het gedeelte van de dag waarin je beschikbaarheden hebt ingevuld met een marge van een uur. Als je dus geen enkele beschikbaarheid hebt tot 20u, dan zal je ook geen afspraken kunnen aanmaken na 21u. Wil je toch afspraken inboeken tot 22u? Zorg er dan voor dat je beschikbaarheden minstens tot 21u ingesteld staan.

Q: Kan ik enkel afspraken inboeken binnen mijn beschikbaarheden?

A: Neen. Jij als diëtist hebt volledige flexibiliteit in de momenten wanneer je afspraken inboekt. Je ziet de beschikbaarheden wel, maar je kan ook afspraken inboeken er buiten als je dat zou willen. Je patiënten kunnen echter enkel afspraken inboeken binnen de opgegeven beschikbaarheden.

Customer support

Q: Wat gebeurt er als er problemen optreden?

A: We streven ernaar om binnen de 24 uur gevolg te geven aan vragen en problemen. In de zeldzame situatie dat het probleem niet opgelost is binnen de 24 uur, krijgt u zeker een schatting van hoe lang het gaat duren voor het probleem is opgelost. We hebben enkel nog maar meegemaakt dat verbeteringen langer dan 24 uur duurden wanneer het vragen betrof om nieuwe functionaliteit te ontwikkelen. In het geval van een mogelijke bug of een technische vraag was 24 uur altijd ruim voldoende. Hier vindt u ook nog wat informatie over de kwaliteitsmaatregelen die we nemen om uw ervaring te optimaliseren.

Voedingsschema's & voedingsberekeningen

Q: Is er ondersteuning voor de opmaak van voedingsschema's?

A: Momenteel hebben we nog geen ondersteuning voor de opmaak van voedingsschema's. We merken namelijk dat veel diëtisten hier graag een persoonlijke touch aan willen geven en graag veel flexibiliteit behouden rond opmaak, styling, inhoud, enzovoorts. Je kan wel voedingsschema's bij een consultatie toevoegen zodat ze veilig per cliëntworden opgeslagen en zodat je nieuwe versies ervan kunt toevoegen aan een consultatie om later de historiek ervan te bekijken indien gewenst.

Q: Waar zijn de voedingsberekeningen?

A: We hebben nog geen uitgebreide ondersteuning voor voedingsberekeningen. We bieden wel binnen de software een link aan om naar NUBEL te springen en daar eventuele berekeningen uit te voeren. Wil je toch voedingsberekeningen in Ambrosia Pro? Neem dan even contact op.

Administratie

Q: Ik verkoop producten aan patiënten. Kan ik dit ook beheren in Ambrosia Pro?

A: Ja. Je kan voorraden beheren van producten die door ondersteunde fabrikanten worden aangeboden. Je kan bij "Voorraad beheren" je voorraad manueel aanvullen of aanvullen door een Excel met een bestellings order te uploaden. Vervolgens kan je aan een specifieke patiënt producten verkopen. Je voorraad wordt dan automatisch geüpdatet en alle informatie van het order wordt bijgehouden zodat je alle administratie perfect kan opvolgen.

Q: Kan ik een overzicht zien van betalingen?

A: Je overzicht van betalingen, inclusief openstaande betalingen staat achter de knop "Facturatie" in het menu links nadat je aangemeld bent. Daar zie je bovenaan de openstaande betalingen als er zijn. De betalingen tonen zowel betalingen via productverkoop als betalingen voor consultaties.

Q: Kan ik alle betalingen exporteren voor de boekhouder?

A: Op het scherm van betalingen staat er bovenaan rechts een knop "Data exporteren". Deze exporteert alle betalingen uit productverkoop en consultaties naar een Excel document. Je kan dan analyses hierop uitvoeren of de betalingen filteren per maand om door te sturen naar de boekhouder. Momenteel gaan alle bedragen uit van een stelsel inclusief BTW.

Andere vraag?