Het patiëntendossier volgt de filosofie van het "diëtistisch consult" waarbij consultaties onderverdeeld zijn in 3 fasen: onderzoek, diagnose en behandeling. Bij opvolgconsultatie komt hier een extra fase bij waarin je de behandeling evolueert. Zo heb je altijd een gestructureerd totaaloverzicht van alle informatie. Al je informatie wordt veilig opgeslagen, dagelijks gebackupped en is via elk toestel op te vragen. Of het nu een laptop, tablet of smartphone is.
De onderzoeksfase wordt opgedeeld in 3 deelfasen: een diëtistische anamnese om de hulpvraag, klachten, voorgeschiedenis en nog veel meer bij te houden; antropometrische metingen om de lichaamscompositie en eigenschappen van je patiënt perfect te visualiseren en een voedingsanamnese waarin de eetgewoonten van je patiënt in kaart worden gebracht. Je kan de hele onderzoeksfase perfect naar je hand zetten door invoervelden te sorteren of velden te verwijderen.
We proberen er steeds voor te zorgen dat je aandacht tijdens een consultatie maximaal op de patiënt ligt en niet op het scherm voor je. Bij de onderzoeksfase van een consultatie zijn er nogal veel vakjes die je kan in vullen. Dat is geweldig als je na een consultatie je dossier wilt consulteren, maar tijdens de consultatie kan het soms wat zoeken zijn naar het juiste invoerveld. Daarom hebben we "Magic Entry" ontwikkeld dat het beste van beide werelden combineert. Magic Entry maakt gebruik van Artificiële Intelligentie om te herkennen in welke context jij tekst aan het typen bent en zet automatisch je ingevulde tekst in het juiste invoerveld. Het resultaat is dat jij gewoon in één groot tekstveld kan typen en niet naar het juiste invoerveld moet zoeken maar dat je nadien toch alles gemakkelijk kan terugvinden.
De antropometrische metingen bevatten een heleboel wetenschappelijke formules om vetpercentages, het BMI en nog veel meer automatisch te berekenen. Alle metingen worden aantrekkelijk en professioneel gevisualiseerd. Je kan zelfs grafieken groter maken zodat je ze samen met de patiënt kan overlopen om beide een goed beeld te krijgen van de geboekte vooruitgang en in hoeverre jullie op weg zijn om te streefdoelen te behalen.
Elke patiënt heeft een handig dashboard waarin je in één oogopslag de belangrijkste besproken informatie kan opzoeken, eventuele openstaande facturen kunt bekijken en belangrijke rode of gele vlaggen kunt bekijken.